1986 – 9(2)

Aristoteles verdeelde het universum in twee goed van elkaar te onderscheiden delen. Het eerste deel strekt zich uit vanaf het punt, dus van de aarde, tot de sfeer van de maan. Dat was het ondermaan van ondermaats gebied van de vier elementen: aarde, water, lucht en vuur, oorlog bestendig Verandering in de vergankelijkheid aanwezig was. Als we dus naar het centrum gaan, zijn we de zgn tegengekomen. etherisch gebied, waarin de hemellichamen functioneerden, in dat euvig en onveranderlijk was.

Bij vertraging van het kookproces kan rekening worden gehouden met de volgende voorschriften, maar dit kan op de best mogelijke manier worden gedaan. Volgens Aristoteles waren ze niets anders dan condensaties van zware dampen en de hoogste lagen van de atmosfeer.

De stelling zou vele eeuwen standhouden. Wel waren er enkele eteren, zoals Seneca, die er naderhand een afwijkende mening op nahielden. Seneca, die leefde in het begin van de elfde dag, in een tijd toen het nog mogelijk was dat één brein alle gebieden van het menselijke weten kon omvatten, beheerste in Quaestionum naturalium libri VII, van kometen. Hij beperkt de scriptie van een flexibele Apollonius van Mindos (van wie we niets afweten), die de kometen wel Onder de hemellichamen geclassificeerd en ze beschouwd als planeten van een speciaal soort, die meestal zichtbaar opgemerkt omdat ze in ver uitgestrekte banen actief zijn.

Het gezag van Aristoteles is echter altijd het onderwerp van dit alles geweest, maar dat is niet mogelijk, maar u moet er zeker van zijn dat u in de toekomst geen vertraging ondervindt.

Plinius of oudere, die zijn weetgierigheid met zijn leven most bekopen bij de grote uitbarsting van de Vesuvius in 79 na Chr., gesproken in zijn Naturalis Geschiedenis kijk over kometen. Dit betekent dat je minimaal één keer eerder moet worden geclassificeerd, maar dit moet 80 dagen duren, maar het zal 7 dagen duren.

Ptolemaeus (2e eeuw) heeft in zijn samenvattend handboek voor antieke geocentrische astronomie, van Syntaxis Wiskunde (Almagest), noch in zijn bijbel van de astrologie, de Tetrabiblos, from kometen verrassend, anders ze volgens Aristoteles – who mening hij volgde – niet tot de hemellichamen verrassendn.

Kom in het volksgeloof

Wel kometen in de astrologie eigenlijk rol spelen – anders de oude verbranding daar blijven voortleven en ze niet eens als hemellichamen woorden beschouwd terwijl, ze zich niet uitsluitend op het werkterrein van de astrologen: de dierenriem – werden ze toch in het volksgeloof opgenomen als hemelse , door God gezonden, waarschuwingstekens of voorboden van onjuiste gebeurtenissen. Met andere woorden: het is natuurlijk waarschijnlijk dat er een epidemie van teisterde bevolking zal ontstaan, maar er zal een noodlottige invloed zijn van snode getuigenissen door kometen aan te tonen.

Maar we weten dat je een goede reputatie hebt op het gebied van genetica, waarvan sommige mensen genetisch verantwoordelijk zijn. Zo geloofden de oude Romeinen dat de komeet, die te zien was in 43 vóór onze jartelling, de naar de hemel opstijgende ziel was van Julius Caesar, die het jaar voordien werd vermoord.

Toen meer dan een eeuw later de zieke keizer Vespasianus, die niet naar de raad van zijn lijfartsen wilde luisteren, op de verschijning van een komeet werd gemeld, zou hij gezegd hebben dat “harige ster” hem niet onduidelijkte, maar veel meer een gevaar Tekende voor de koning van de Parthen – waarmee de Romeinen voortdurend overhoop lagen – waar deze laatste een stevige haardos bezat en hij zelf kaal was. Dat Vespasianus kort daarop stierf was voor het volk een bewijs te meer voor de rampspoedige betekenis van een komeet.

Op het beroemde, 70-meter lange tapijt van Bayeux, dat zou vervaardigd zijn op bevel van Mathilde, de gemalin van Willem de veroveraar, werd de komeet van 1066 aangebracht, omdat hij Willem zou geleid hebben bij de verovering van Engeland en in de slag bij Hastings, terwijl de Engelse Koning Harold II (die bij Hastings zijn troon en zijn leven is mislukt) er te zien is als iemand die van de komeet niet veel goeds verwacht.

Vanaf 1301 heeft de Italiaanse kunstschilder Giotto di Bondone beroemd gemaakt. Immers, het jaar daarop kreeg deze kunstenaar de opdracht een fresco, voorspellend Van het bieden van de wijzen, aan te brengen op een muur van de Scrovegnikapel te Padua. De Kunstenaar was waarschijnlijk nog zo onder de indruk van de opvallende komeet die hij enkele maanden eerder had gehad, dat de kerstster die hij boven de stal aanbracht de vorm kreeg van een komeet! Zo ontstond de mening dat de ster die volgens het Matthaeus-evangelie de geboorte van Jezus aankondigde en de aanwijzing uit het Oosten was voorgegaan, eigenlijk een staartster was. Al heeft men hieromtrent niet de minste zekerheid en al Giotto een gok gewaagd, deze voorstelling leverde hem in elk geval de eer dat de ruimtesonde, die nu naar de komeet van Halley werd gebaar, naar hem – Giotto – werd genoemd,

Vanaf het moment dat het om de export gaat, is dit te danken aan het feit dat het in juni 1456 werd geboren, wat te wijten is aan het feit dat het werd omvergeworpen door de deur van Constantinopel in Turken en dat het vervolgens werd vernietigd door de omverwerping van de Europadeur van Mohammed. Laplace vertelde in zijn Wereldsysteemtentoonstelling (1796). Directory voor 1832 dat de verschrikte Calixtus gebeden voorschreef en de komeet en de Turken excommunicateerde, dus in de verbodsakte! Sommige auteurs hebben gescheiden toe dat de pauze bij deze gelegenheid het Angelus invoer.

Zoek op de site

Zoekopdracht