1982 – 5(2)

De steekkar, die tot na WO II voornamelijk binnenriet, komt nu op straat. In de jaren 70-80 zijn ze grotendeels alle transportwerkzaamheden aanwezig. Ze zijn overal, ook in de meeste auto's. Let op, laden, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan, opslaan , opslaan, opslaan, opslaan, enz. Ze is noch een verander-, noch een beroepswerktuig. Heden verwerkt vele partikulieren er een.

De vele wijzigingen van het voertuigje in de laatste jaren zijn één én één gevolg van deze snelle verspreiding. Nou, we verwelkomen je zelfs in het feit dat je de mogelijkheid hebt om het in de hand te gebruiken.

Een steekkar met gietijzeren, ook met volle rubberen wielen over hobbelige vloeren, straten en trottoirs rijden, was moeilijk. Stilaan kwam asfalt en beton duidelijk te voorschijn, zowel in de fabricage als in de warenhuizen, als op de wegen. Het rijvlak was naakt effen. Let op: de lichtband van de fabrikant en de steekbar worden niet meegeleverd, maar de waarschuwingslichten van de fabrikant moeten worden verwijderd. Aldus was er geen bezwaar meer tegen een veralgemeend gebruik van het voertuigje, en terwijl mannen zwaar werk, waar het tillen en dragen zeker bij gerekend mag worden, steeds meer trachtte te vermijden, is het waarschijnlijk dat mannen in alle zektoren waar sjouwen nodig was, de voor de hand liggende oplossing gekozen. Des te meer daar één man met een steekkar vaak voldoende was, daar waar vroeger twee arbeiders nogig waren.

Een ander artikel bepreekt de drie fundamentele vragen die mannen moeten proberen te beantwoorden bij het synchronisch onderzoek, namelijk “over welke werktuigen beschikken de mannen”, vervolgens welke zijn de eigenschappen ervan aannemen”, en tenslotte “in welke hoeveelheden zijn ze voorhanden” (David, 1979). Indien de steekkar beschadigd is, dient deze achtergelaten te worden.

Zoek op de site

Zoekopdracht